صدای عشق

عاشقانه اس ام اس داستان خودمونی گوناگون

صدای عشق

عاشقانه اس ام اس داستان خودمونی گوناگون

دیسک ۵۰۰گیگابایتی

دیسک 500 گیگابایتی تولید شد


فن آوری ذخیره سازی نوری در دهه های اخیر مورد توجه پژوهشگران بوده است

شرکت جنرال الکتریک از دیسکی رونمایی کرده است که می تواند 500 گیگابایت اطلاعات (معادل 100 دی وی دی) را بر روی خود نگه دارد.

این دیسک مایکروهولوگرافیک که ابعادی معادل دی وی دی های موجود در بازار دارد، برای استفاده در صنعت بایگانی اطلاعات طراحی شده است.

با این حال شرکت جنرال الکتریک معتقد است که با گذشت زمان امکان استفاده از این نوع دیسک در پخش کننده های صوتی و تصویری خانگی و بازار مصرف فراهم می شود.

دیسک های بلو-ری که در حال حاضر از آنها برای ذخیره سازی فیلم ها با کیفیت بالا و بازی استفاده می شود می توانند حجمی بین 25 تا 50 گیگابایت اطلاعات را بر روی خود نگه دارند.

از آنجا که دیسک های مایکروهولوگرافیک اطلاعات را بصورت تصاویر سه بعدی بر روی دیسک ها ذخیره می کنند، ظرفیت ذخیره اطلاعات در آنها از دی وی دی های عادی یا دیسک های بلو-ری که اطلاعات را در شکاف های بسیار باریک ذخیره می کنند، بالاتر است.

چالش بزرگ در بکارگیری این نوع فن آوری، افزایش بازتاب پذیری (Reflectivity) در هولوگرام هایی بوده که بر روی دیسک ذخیره می شوند، تا دستگاه ها بتوانند هم از روی این دیسک ها بخوانند و هم بر روی آن بنویسند.

برایان لارنس که ریاست بخش ذخیره سازی هولوگرافیک در شرکت جنرال الکتریک را بعهده دارد، اخیرا در وبلاگ امور تحقیقاتی شرکت جنرال الکتریک خبر از پیشرفتی عمده در دستیابی به موادی داده بود که به میزانی قابل توجه حجم نور ساطع از هولوگرام ها را افزایش می دهند. هر چه میزان بازتاب پذیری بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری می توان بر روی یک دیسک ذخیره کرد.

آقای لارنس در بیانیه ای نوشته است: "روزی که بتوانید کل مجموعه فیلم های با کیفیت بالای خود را بر روی یک دیسک ضبط کنید و یا امکان پخش تصاویری تلویزیون سه بعدی که به ظرفیت بالایی برای ذخیره سازی نیاز دارند را به دست آورید نزدیک تر از آنی است که فکر می کنید."

فناوری مایکرو-هولوگرافیک دهه هاست که یکی از مهمترین شاخه های تحقیقاتی برای کارشناسان ذخیره سازی اطلاعات به شمار می رود و دیسک، شکل قابل اتکا و کارآمدی از فن آوری ذخیره سازی قلمداد می شود که مصرف کنندگان از آن استقبال کرده اند.

هرچند فن آوری جنرال الکتریک هنوز یک دستاورد آزمایشگاهی محسوب می شود اما جنرال الکتریک معتقد است امکان رایج شدن این نوع دیسک وجود دارد زیرا می توان دستگاه های پخش دیسک را به گونه ای ساخت که با ساختارهای موجود دی وی دی و بلو-ری سازگار باشند و بتوانند آنها را پخش کنند.

با این وجود اگر جنرال الکتریک مایل است این فن آوری را برای مصرف عموم به بازار ارائه کند، باید با تولید کنندگان دستگاه های صوتی-تصویری همکاری نماید.

نرخ اقبال عمومی به دیسک های بلو-ری و سرعت افزایش محبوبیت آن پایین بوده است و برخی شرکت ها معتقدند در دراز مدت عرضه غیرفیزیکی اطلاعات و بهره گیری از امکاناتی همچون ساختارهای غیرمتمرکز اجرای برنامه های کامپیوتری (Cloud Computing) از طریق اینترنت، چالش های ذخیره سازی و ارائه اطلاعات ذخیره شده به متقاضیان را تغییر خواهد داد.

ازادی

تنهایی ... ازادی

من هرگز از مرگ نمی هراسیدم.

عشق به ازادی سختی جان دادن را بر من هموار میسازد.

عشق به ازادی مرا همه ی عمر گداخته است.

ازادی معبود من است.

به خاطر ازادی هر خطری بی خطر است.

هر دردی بی درد است.

هر زندانی رهایی است.

هر جهادی اسودگی است.

هر مرگی حیات است.

اخر ...چه بگویم؟

من تنهایی را از ازادی بیشتر دوست دارم.

وحال میخواهم چه کنم؟

قلب که می زند برای کیست؟

برای چیست؟

و صبح که سر بر میکشد برای کیست؟

برای چیست؟رفیقان من با من مدارا کنید!

به پرتگاه چه نیستی ای زندگی من خواهد لغزید؟

فراخنای زمین سخت تنگ است.

دکتر علی شریعتی

اشعار ازادی ۲

چنان شکست زمانه پرم که پندارم
شکنجه‌های تو محبت آمیز است
*************
یک رو رسد غمی به اندازه کوه
یک روز رسد نشاط به اندازه دشت
افسانه زندگی چنین است عزیز
در سایه کوه باید از دشت گذشت
***************
کاش رویاهایمان روزی حقیقت می‌شدند
تنگنای سینه‌ها دشت محبت می‌شدند
سادگی ، مهر و وفا ، قانون انسان بودن است
کاش قانون‌هایمان یکدم رعایت می‌شدند
اشک‌های هم دلی از روی مکر است و فریب
کاش روزی چشم‌هامان با صداقت می‌شدند
گاهی از غم می‌شود ویران دلم ای کاشکی
بین دل‌ها ، غصه‌ها مردانه قسمت می‌شدند
****************
نمی‌گویم فراموشم نکن هرگز
ولی گاهی به یاد آور
رفیقی را
که می‌دانی
نخواهی رفت از یادش
****************
چو خواهم غم دل با تو بگویم ، جایی نمی‌یابم
اگر جایی کنم پیدا ، تو را تنها نمی‌یابم
اگر یابم تو را تنها و جایی هم شود پیدا
زشادی دست و پا گم می‌کنم ، خود را نمی‌یابم
***************************
ویرانه نه آن است که جمشید بنا ساخت
ویرانه نه آن است که فرهاد فرو ریخت
ویرانه دل ماست که با هر نگه تو
صد بار بنا گشت و دگر بار فرو ریخت
******************
لحظه دیدار نزدیک است
باز من دیوانه‌ام ، مستم
باز می‌لرزد ، دلم ، دستم
بازگویی در جهان دیگری هستم
هان ، نخراشی به غفلت گونه‌ام را تیغ
هان نپریشی صفای زلفم را دست
آبرویم را نریزی دل
ای نخورده مست
لحظه دیدار نزدیک است

منبع:تفریحی

اشعار ازادی

دلم می خواست دنیا خانه مهر و محبت بود
دلم می خواست مردم در همه احوال با هم آشتی بودند
مراد خویش را در نامرادی های یکدیگر نمی جستند
چه شیرین است وقتی سینه ها از مهر آکنده است
چه شیرین است وقتی زندگی خالی ز نیرنگ است
مگو "این آرزو خام است!"
مگو "روح بشر همواره سرگردان و ناکام است"
اگر این کهکشان از هم نمی پاشد؛
وگر این آسمان در هم نمی ریزد؛
بیا تا ما فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم
به شادی: "گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم!"
***************
عاشقی را شرط اول ناله وفریاد نیست
تا کسی از جان شیرین نگذرد فرهاد نیست
عاشقی مقدور هر عیاش نیست
غم کشیدن صنعت نقاش نیست
*************
آرزویم این است
نرود اشک به چشمان تو هرگز
مگر از شوق زیاد
نرود لبخند از عمق نگاهت هرگز
وبه اندازه هر روز تو عاشق باشی
عاشق آنکه تو را می‌خواهد ، و به لبخند تو از خویش رها می‌گردد
و تو را دوست بدارد ، به همان اندازه ، که دلت می‌خواهد
***************************
این جا سخن از گفتن یک شعر برای من نیست
این ها همه تکلیف شب مدرسه عشق تو هستند

این عشق همه بهانه از توست
من خامشم ، این ترانه از توست

دیر سالی است که در من جاری است
عاشقی نقلی استمراری است
******************
شمع دانی که دم مرگ به پروانه چه گفت؟
گفت:ای عاشق بیچاره فراموش شوی
سوخت پروانه ولی خوب جوابش را داد

گفت:طولی نکشد تو نیز خاموش شوی
/www.tafrihi.org

دکتر شریعتی

دکتر علی شریعتی در سال 1312 در روستای مزینان از حوالی شهرستان سبزوار متولد شد.

اجداد او همه از عالمان دین بوده اند…. پدر پدر بزرگ علی، ملاقربانعلی، معروف به آخوند حکیم،

مردی فیلسوف و فقیه بود که در مدارس قدیم بخارا و مشهد و سبزوار تحصیل کرده و از شاگردان برگزیده

حکیم اسرار (حاج ملاهادی سبزواری) محسوب می شد.

ادامه مطلب ...