صدای عشق

عاشقانه اس ام اس داستان خودمونی گوناگون

صدای عشق

عاشقانه اس ام اس داستان خودمونی گوناگون

مخترع تلویزیون چه کسی بود؟

جان لاجی بیرد ، مخترع و مبدع اسکاتلندی تلویزیون است که در 17 آوریل 1889 دیده به جهان گشود.
وی به دلیل علاقه به فیزیک و امور فنی به تحصیل در رشته برق مشغول شد و پس از آن تلاش کرد تا فیلم ناطق و روش انتقال عکس به وسیله نیروی برق را اختراع نماید. این مخترع بزرگ در سال 1924 م پس از تلاش و زحمتهای فراوان موفق شد تا به آرزوی دیرین بشر که دیدن تصاویر و اشیا به وسیله عکس از راه دور بود ، جامه عمل بپوشاند و توانست در این زمان اولین تلویزیون ابتدایی و ساده را اختراع کند و تصویر یک صورت را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل سازد. وی در جریان این آزمایش ها که با نیروی برق صورت می گرفت ، از ناحیه دست فلج شد. با این حال تلاشهای بیرد در سالهای بعد افزایش یافت تا این که موفق به اختراع دستگاه تازه ای برای تبدیل اشعه نور به ارتعاشات الکتریکی شد. با این حال وی کوشش کرد تا این اختراع را کامل تر سازد. در سال 1929 تلویزیون بعدی او مورد قبول یکی از رسانه های خبری قرار گرفت.
بیرد همچنین پس از نمایش اولین تلویزیون رنگی در سال 1941 ، کوشید تا سال 1946 م تصاویر سه بعدی رنگی را با صدایی مناسب تولید نماید. جان لاجی بیرد سرانجام در 19 سپتامبر 1956 م در 67 سالگی درگذشت.
در طی سالهای بعد تحولاتی در تلویزیون پیدا شد که استفاده از ماهواره برای پخش جهانی و کاربردهای علمی و آموزشی از آن جمله اند. تلویزیون در مسیر خود همچنان راه پیشرفت را طی می نماید و در هر مدت پدیده ای جدید در این عرصه ارائه می شود 

منبع:جام جم

نظرات 1 + ارسال نظر
سالار چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ب.ظ

خوبه ولی کاش اسم جان لاجی بیرد رو به لاتین هم می نوشتی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد